LA DESPĂRŢIREA DE PROFESORUL BUZATU


Prof-Gheorghe-Buzatu-Foto-Cristina-Nichitus-RonceaCuvintele sunt puţine, ele nu pot reda în totalitate trăirile unui om… Aşa se întâmplă şi cum mine acum, la trecerea la cele veşnice a conducătorului tezei mele de doctorat, profesorul universitar doctor Gheorghe Buzatu. Să scrii despre Gheorghe Buzatu e aproape o impietate, mai ales acum când EL, omul bun şi blând, istoricul neîntrecut al celei de-a doua conflagraţii mondiale, dascălul dedicat, cercetătorul neobosit, nu mai este printre noi. Aceasta este soarta tuturor oamenilor de valoare: să se vorbească despre ei şi să fie apreciaţi la justa valoare de-abia după ce părăsesc această lume…

Cu toţii ne mândrim că i-am cunoscut, că am dat mâna cu ei, că ne-au împărtăşit din experienţa şi din cunoştinţele lor, dar puţini dintre noi le-am respectat munca, le-am înţeles mesajul, le-am urmat sfatul. A lăsat în urmă o operă vastă şi valoroasă, s-a luptat pentru adevărul istoric cu orice preţ, chiar dacă asta l-a costat locul, meritat, în Academia Română. Şi, iată, din nou o impietate… Pe profesorul Buzatu nu l-au interesat funcţiile şi titlurile academice, nu l-a încălzit nicio laudă. Se semna simplu: Gh. Buzatu. Pentru marele istoric, documentul, argumentul şi adevărul ştiinţific erau singurele care contau. E mesajul pe care ni l-a lăsat ilustrul dascăl şi pe care vreau să-l transmit generaţiilor viitoare.

La despărţirea de profesorul Buzatu, încerc un sentiment de profundă şi sinceră tristeţe, de regret că nu m-am putut bucura mai mult de sfaturile Domniei Sale, transmiţând condoleanţele mele familiei sale şi breslei istoricilor…

Un ultim şi pios omagiu, DOMNULE PROFESOR!

foto: Cristina Nichitus Roncea

Explore posts in the same categories: Anunt

Etichete:

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

Lasă un răspuns

